ارزش های كالبدی – قصایی (شهرسازی)

دوشنبه 25 دی 1396
23:28
جان

دسته بندیشهرسازی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات13
حجم فایل11 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ارزش های كالبدی – قصایی

«در طراحی شهری ارزش های كالبدی – قصایی برآمیختگی متناسب توده و قصا و شكل بدنه فضای محصور كننده ، برای ایجاد یك كل استوار است. در دیدگاههای جدید طراحان غربی نیز كه در شرح و بسط این مفاهیم همانند گذشته پیشگام بوده اند، همچنان بردستیابی به كلیتی موزون تاكید می شود».(توسلی، 1376: 46 ( كالن بر این اعتقاد است، همانطور كه هنری به نام معماری داریم چیزی هم به نام هنر ارتباط وجود دارد كه عبارت است از تركیب كلیه عناصر سازنده محیط مانند : بناها ، و درختان و طبیعت و آب و ترافیك – فضایی شهرهای ایران دچار تغییرات اساسی و ملتی شده امروزه ارزش های كالبدی – فضایی شهرهای ایران دچار تغییرات اساسی و ملتی شده است كه می توان یكی از علل عمده آن را ناشی از دخالت دادن سلیقه های شخصی روز دانست كه جز محصول یك دوره تحصیل در داخل یا خارج كشور وتجربه ای محدود نبوده است .

فضاهای شهری ، مزایا و معایبیش در هر صورت در غالب عناصری كالبدی همچون كف، بدنه وسقف و اجزاء وعناصر آن غیبت یافته و شخصیت و پتانسیل های بالقوه و بالفعل آن قابل شناسایی می شود.

هرچند مفاهیم شهری اعم از فضایی كالبدی ، اجتماعی و اقتصادی درهم تنیده و جدایی ناپذیرند اما به ناچار برای پرهیز از ابهام در پاسخگویی به مسائل شهری سعیدر تفكیك آن ها شده است .

بررسی تركیب توده و فضا :

چگونگی شكل گیری و تركیب توده و فضا را می توان خمیر مایه شكل گیری انواع فضاهای شهری دانست. نحوه تركیب توده و فضا و ایجاد حالات مختلف آن از قبیل،بافت ریزدانه و درشت دانه، ارگانیك و شطرنجی ،نشان دهنده مشخصات كالبدی ، وضعیت فرهنگی و اقتصادی منطقه است.

«ساخت كالبدی شهر و بویژه مسافت اصلی كالبدی شهر را فضاهای عمومی شامل میادین و خیابان ها در امتزاج با فعالیت های محصور كننده آن ها تشكیل می دهند. طراح شهری در سازمان دادن و طراحی این فضاها بر پایه قواعد و معیارهایی روشن اما با نتیجه ای انعطاف پذیر و درعین حال جهت دهنده به منظورایجاد فرهنگی دركل شهر عمل می كند. این دیدگاه كه محصول طراحی است و باید به صورت یك كل درآید، همواره مورد قبول بوده است. این كل كه منبعث از رویدادها وتصمیمات مختلف است از تركیب دو عنصر اساسی توده وفضا حاصل می شود وتاریخ طراحی شهری آمیختگی ارزشمند این دو عنصر را به صورت كلی هماهنگ و مرتبط الاجز نشان می دهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به avadown است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]