شناخت استان ، شهرستان ، محلات 2 (شهرسازی)

دوشنبه 25 دی 1396
23:29
جان

دسته بندیشهرسازی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات58
حجم فایل26 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه:

سرزمین گسترده خراسان به خاطر پهناوری و دیرپایی و اصالت تاریخ خود فرهنگ‌های متنوع و اندیه‌ها و مذاهب و هنرهای گوناگون را در خود پرورانده است . علاوه بر ادبیات کهن که زبانزد خاص و عام است آثاری همچون آتشکده‌ها و مساجد معابر و رباط‌ها و بناهای گوناگون تاریخی در این استان خودنمایی می‌کند این ابنیه تاریخی که نمونه‌ای از ذوق هنری و مذهبی گذشتگاه است از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند بهترین نمونه شناخت هنر و فرهنگ گذشته این سرزمین باشد بناهایی که تاکنون در این سرزمین به یادگار مانده و شناسایی شده است نمونه‌هایی است از هنر دوران ساسانی تا عصر معاصر. در این کتاب ضمن بررسی سابقه تاریخی تا عصر معاصر وجود حرم مطهر حضرت رضا (ع) در شهر مشهد سبب شناختن بناهای دیگر شده که مجموعه‌ای زیبا را پدید آورده است . در ادوار مختلف سلسله‌های گوناگون که می‌خواستند به ظاهر پیوندشان را بامذاهب حفظ نمایند به ساختن این آثار و یا تعمیرات و ملحقاتی در اطراف حرم مطهر پرداخته‌اند به این جهت شناخت و بررسی بناهای اطراف بارگاه مقدس رضوی می‌تواند گوشه‌ای از فرهنگ معماری اسلامی را به ما بشناساند.

موقعیت جغرافیایی

کشور ایران سرزمینی است نسبتا مرتفع که بخش عمده‌ای از فلات ایران را در بر گرفته است این کشور میان 25 درجه تا 45 درجه عرض شمالی و 40 درجه تا 63 درجه طول شرقی قرار گرفته است. اختلاف ساعت میان شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقاط ایران یک ساعت و 18 دقیقه است.

شکل،‌وسعت و حدود ایران کنونی دارای شکلی شبیه به لوزی است که قطر بزرگ است 2.250 کیلومتر از دامنه‌ی آرارات در شمال غربی تا بندر گواتر در جنوب شرقی و قطر کوچک آن 1.400 کیلومتر از سرخس در شمال شرقی تا دهانه اروند رود در جنوب غربی است این لوزی را در جهت شمالی – جنوبی خطی به طول 1.225 کیلومتر در امتداد نصف النهار شرقی به دو نیمه‌ی شرقی و غربی و خط دیگری به طول مشابهی روی مدار شمالی به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند . مساحت ایران حدود یک بیست و هفتم وسعت قاره‌ی اسیا و یک نودم وسعت خشکی‌های جهان است. ایران محدود است از شمال به جمهوریهای ارمنستان و آذربایجان دریای خزر و جمهوری ترکمنستان از مشرق به افغانستان و پاکستان از جنوب به دریای عمان و خلیج فارس و از مغرب به جمهوریهای عراق و ترکیه کشور ایران 657 کیلومتر مرز آبی در جنوب دریای خزر 784 کیلومتر در دریای عمان و 1.259 کیلومتر در خلیج فارس یعنی جمعا 2.700 کیلومتر مرز دریایی دارد. که با 6.031 کیلومتر پیرامون کشور را به 8.731 کیلومتر می‌رساند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

دانلود فایل ورد Word اهلیت در معاملات ‌از منظر فقه فریقین +doc

دوشنبه 25 دی 1396
23:29
جان

دانلود فایل ورد Word اهلیت در معاملات ‌از منظر فقه فریقین

دسته بندی : فقه و حقوق اسلامی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 121 کیلو بایت

تعداد صفحات : 125

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

اهلیت در معاملات ‌از منظر فقه فریقین
نوع فایل: Word و (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 120 صفحه

چکیده
صحت هر معامله ای منوط و مشروط به شرایطی است که برخی از این شرایط به ذات معامله مربوط شده و برخی دیگر به طرفین معامله ارتباط پیدا می کند. از مهمترین این شرایط که به طرفین معامله مربوط می شود داشتن اهلیت است به طوری که همه فقها و به تبع آن قانونگذار محترم این وصف را درنظر داشته اند. با برخورداری از این وصف است که معامله بر بنیان قانونی خود شکل گرفته و استحکام لازم را برخودار خواهد بود. البته در تعابیر فقها از عنوان «کمال» نیز تعبیر می شود که اشاره به اوصاف لازم در عنوان »اهلیت« دارد. بلوغ و عقل و اختیار و قصد مهمترین مولفه های اهلیت مورد نظر فقها را تشکیل می دهد. بر همین اساس قانونگذار در ماده ۱۹۰ قانون مدنی در چهار بند شرایط اساسی صحت معامله را برشمرده است و در بند ۲ ماده ی فوق الاشعار اهلیت طرفین معامله را یکی از شرایط اساسی قلمداد نموده است به طوری که اگر طرفین معامله اهلیت لازم را برای معامله نداشته باشند معامله صورت گرفته باطل و یا در مواردی غیر نافذ خواهد بود.در این تحقیق ضمن بررسی ابعاد مختلف مباحث مربوط به اهلیت از منظر فقه اسلامی و مطالعه تطبیقی آن با قانون مدنی، وضعیت معاملات اشخاص فاقد اهلیت اعم از صغار و مجانین و اشخاص غیر رشید را مورد بررسی و تحقیق قرار داده و به این تنیجه دست یافته ایم که معاملات فاقدین اهلیت در بیشتر موارد باطل بوده و در پاره ای موارد نیز نافذ نخواهد بود.

فهرست مطالب

چکیده. ۱

مقدمه. ۲

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱٫ بیان مساله. ۶

۱-۲٫ اهمیت تحقیق. ۷

۱-۳٫ سوالات و فرضیات تحقیق. ۷

۱-۴٫ پیشینه تحقیق.. ۸

۱-۵٫ روش تحقیق.. ۸

فصل دوم: مفهوم اهلیت و شرایط آن

۲-۱٫ تعریف اهلیّت.. ۱۰

۲-۱-۱٫ تعریف لغوی اهلیت. ۱۰

۲-۱-۲٫‌ تعریف اصطلاحی اهلیت. ۱۰

۲-۲٫ اقسام اهلیت ۱۰

۲-۲-۱٫ اهلیّت‌ تمتّع.. ۱۰

۲-۲-۲٫ اهلیّت‌ استیفاء.. ۱۲

۲-۳٫ شرایط‌ اهلیّت. ۱۳

۲-۳-۱٫ بلوغ.. ۱۳

۲-۳-۲٫ عقل.. ۱۸

۲-۳-۳٫ رشد. ۲۰

فصل سوم: شرایط اساسی‌ صحت‌ معامله

۳-۱٫ فرق بین‌ معامله‌ی‌ باطل‌ و معامله‌ی‌ غیرنافذ.. ۲۵

۳-۲‌. قصد و رضای‌ طرفین ‌در معامله.. ۲۶

۳-۲-۱‌. وجود و اظهار اراده. ۲۸

۳-۲-۲٫ وسیله‌ی‌ اظهار اراده. ۲۹

۳-۳٫ ایجاب‌ و قبول ۳۳

۳-۴٫ توافق‌ اراده‌ی‌ طرفین. ۳۸

۳-۴-۱٫ زمان‌ وقوع‌ قراردادهای‌ مکتوب ۳۹

۳-۴-۲٫ مكان‌ وقوع‌ قرارداد.. ۴۳

۳-۴-۳٫ فایده‌ی‌ تعیین‌ زمان‌ و مكان‌ وقوع‌ عقد. ۴۳

۳-۵٫ عیوب‌ اراده ۴۴

۳-۵-۱٫ اشتباه. ۴۶

۳-۵-۱-۱٫ موارد اشتباه‌ باعث‌ بطلان‌ معامله. ۴۶

۳-۵-۱-۲٫ موارد‌ اشتباه‌ موجب‌ خیار فسخ. ۴۹

۳-۵-۱-۳٫ موارد اشتباه‌ موثر در معامله.. ۵۲

۳-۵-۲٫ اكراه.. ۵۶

۳-۵-۲-۱٫ اثر اكراه ۶۲

۳-۵-۲-۲٫ فرق بین‌ اضطرار و اكراه. ۶۴

فصل چهارم: وضعیت معاملین فاقد اهلیت

۴-۱٫ معاملات‌ محجورین. ۶۷

۴-۱-۱٫معاملات صغار ۶۸

۴-۱-۲٫ معاملات‌ سفیه. ۸۲

۴-۱-۳٫معاملات مجنون.۸۶

۴-۲٫ عدم‌ جریان‌ اصل‌ صحّت‌ در مورد معامله‌ی‌ مجنون‌ ادواری.. ۸۹

فصل پنجم: وضعیت معامله واجد شرایط اهلیت

۵-۱٫ مالیت داشتن مورد معامله ۹۲

۵-۲٫ منفعت عقلایی داشتن مورد معامله ۹۳

۵-۳‌. منفعت مشروع داشتن مورد معامله.. ۹۴

۵-۴٫ مصادیق‌ مورد معامله‌ی‌ نامشروع ۹۵

۵-۵٫ معین و معلوم بودن مورد معامله. ۹۶

‌5-6. مقدور بودن مورد معامله.. ۱۰۰

۵-۷‌. جهت‌ معامله. ۱۰۳

۵-۷-۱‌. جهت‌ نامشروع. ۱۰۳

۵-۷-۲٫جهت مشروع.۱۰۴

۵-۸ . معامله به قصد فرار از دین ۱۰۶

۵-۸-۱٫ شرایط تحقق معامله به قصد فرار از دین. ۱۰۸

نتیجه گیری.. ۱۱۲

منابع ۱۱۴

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

شناخت استان ، شهرستان ، محلات (شهرسازی)

دوشنبه 25 دی 1396
23:29
جان

دسته بندیشهرسازی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات70
حجم فایل66 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

مقدمه:

سرزمین گسترده خراسان به خاطر پهناوری و دیرپایی و اصالت تاریخ خود فرهنگ‌های متنوع و اندیه‌ها و مذاهب و هنرهای گوناگون را در خود پرورانده است . علاوه بر ادبیات کهن که زبانزد خاص و عام است آثاری همچون آتشکده‌ها و مساجد معابر و رباط‌ها و بناهای گوناگون تاریخی در این استان خودنمایی می‌کند این ابنیه تاریخی که نمونه‌ای از ذوق هنری و مذهبی گذشتگاه است از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند بهترین نمونه شناخت هنر و فرهنگ گذشته این سرزمین باشد بناهایی که تاکنون در این سرزمین به یادگار مانده و شناسایی شده است نمونه‌هایی است از هنر دوران ساسانی تا عصر معاصر. در این کتاب ضمن بررسی سابقه تاریخی تا عصر معاصر وجود حرم مطهر حضرت رضا (ع) در شهر مشهد سبب شناختن بناهای دیگر شده که مجموعه‌ای زیبا را پدید آورده است . در ادوار مختلف سلسله‌های گوناگون که می‌خواستند به ظاهر پیوندشان را بامذاهب حفظ نمایند به ساختن این آثار و یا تعمیرات و ملحقاتی در اطراف حرم مطهر پرداخته‌اند به این جهت شناخت و بررسی بناهای اطراف بارگاه مقدس رضوی می‌تواند گوشه‌ای از فرهنگ معماری اسلامی را به ما بشناساند.

موقعیت جغرافیایی

کشور ایران سرزمینی است نسبتا مرتفع که بخش عمده‌ای از فلات ایران را در بر گرفته است این کشور میان 25 درجه تا 45 درجه عرض شمالی و 40 درجه تا 63 درجه طول شرقی قرار گرفته است. اختلاف ساعت میان شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقاط ایران یک ساعت و 18 دقیقه است.

شکل،‌وسعت و حدود ایران کنونی دارای شکلی شبیه به لوزی است که قطر بزرگ است 2.250 کیلومتر از دامنه‌ی آرارات در شمال غربی تا بندر گواتر در جنوب شرقی و قطر کوچک آن 1.400 کیلومتر از سرخس در شمال شرقی تا دهانه اروند رود در جنوب غربی است این لوزی را در جهت شمالی – جنوبی خطی به طول 1.225 کیلومتر در امتداد نصف النهار شرقی به دو نیمه‌ی شرقی و غربی و خط دیگری به طول مشابهی روی مدار شمالی به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند . مساحت ایران حدود یک بیست و هفتم وسعت قاره‌ی اسیا و یک نودم وسعت خشکی‌های جهان است. ایران محدود است از شمال به جمهوریهای ارمنستان و آذربایجان دریای خزر و جمهوری ترکمنستان از مشرق به افغانستان و پاکستان از جنوب به دریای عمان و خلیج فارس و از مغرب

موقعیت جغرافیایی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

مبانی نظری همیاری, همدلی,تعاون +docx

دوشنبه 25 دی 1396
23:29
جان

مبانی نظری همیاری, همدلی,تعاون

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 126 کیلو بایت

تعداد صفحات : 39

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری همیاری, همدلی,تعاون


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری




مقدمه 18
درآمدی بر همیاری 19
تعریف همیاری 21
انواع همیاری 23
گونه آمیزی یاریگریها 24
خود- همیاری 24
خود-دگریاری 27
پیشینه تعاون و همیاری 28
پیشینه همیاری در ایران 29
همیاری در ادبیات فارسی و ضرب المثلها 30
نگرش ادیان به همیاری 32
نگرش دین اسلام به قرض الحسنه 34
مفهوم قرض 34
همدلی 38
همدردی در قرآن 40
همدردی در سیره امامان 41
شیوه های همیاری در کشورهای دیگر 42
چین باستان 43
یونان باستان 44
همیاری 45
انجمنهای نژادی 47
اسامی گوناگون همیاری 49
همیاری در گروه های انسانی 50
همیاری در جوامع سنتی 53
آیین های همیاری 58
کارکردهای همیاری 64
کارکرد اجتماعی 65
کارکرد اقتصادی 66
کارکرد فرهنگی 66
کارکرد روانی 66
چهارچوب نظری 66
مکتب کنش متقابل نمادین 67
نظر دوركیم در مورد همیاری 68
شیوه های دیگر از همیاری 69




مقدمه
مردم‌شناسی، معنی اصطلاح اتنولوژی است و از سال 1787 «شوان » سویسی آن را به کار برده‌است. این رشته، اکنون برای مطالعه جوامع ابتدایی و انسان فسیل در کنار انسان‌شناسی جسمانی به کار می‌رود. مردم‌شناسی زندگی اجتماعی و حیات فکری و فرهنگ انسان را با توجه به سیر تاریخی و مناسبات طبیعی و اجتماعی بررسی می‌کند و ویژگی‌های جسمانی و زندگی فکری و فرهنگی انسان‌های نخستین و جوامع ابتدایی را می‌کاود. می‌توان گفت این علم آیینه تمام نمای جامعه معاصر است یعنی می‌تواند علل به وجود آمدن سازمان‌ها و بنیان‌های کهن فرهنگی جامعه بشری را که برخی در جوامع معاصر رایج و برخی دیگر متروک شده‌اند کشف نماید.مردم شناسی رابطه مستقیم با انسان، شناخت خصوصیات و روحیات وی دارد.یکی از خصوصیات انسان ها، داشتن روحیه تعاون و همیاری است که دراین فصل به بررسی آن پرداخته می شود.

درآمدی بر همیاری
تعاون و همكاری و همیاری ریشه در زندگی اجتماعی انسانها دارد. در جوامع اولیه دوام و ادامه حیات بدون كمك و یاری متقابل مشكل بوده و غلبه بر دشواریها امكان پذیر نبوده است(کریمی،درمنی،حمیدرضا،1389،11)
هیچ انسانی بدون معاضدت دیگران نمی تواند برای مدتی به زندگی خود ادامه دهد، به بیان دیگر، نیاز به امنیت برای غلبه بر« ترس ها و اضطراب های اجتماعی » از ضروریات حفظ تعادل در زندگی انسان است که از طریق زندگی اجتماعی و همیاری برقرار می گردد.
همیاری و همکاری یک کنش متقابل پیوند دهنده است و مولفه هایی نظیر عاطفه، دوستی و عشق را که نشانگر رابطه انسانی میان گروههای اجتماعی برقرار می نماید. تداوم این رابطة انسانی رسم و آییین همیاری را پدید می آورد. همیاری روشی برای ترقی زندگی اجتماعی است که اعضاء به منظور حل مسائل ویژه ای که با آن روبه رو شده اند گرد هم آمده و به فعالیت می پردازند.
امام محمد غزالی (450-555) نیز منشأ تعاون و همیاری را ضرورتهای زندگی آدمی دانسته است. او نیز خانواده را شروع این راه می داند و می نویسد:
«آدمی چنان آفریده شده است که تنها نزید بلکه مضطر است به فراهم آمدن با غیری از جنس خود و آن برای دوسبب است: یکی از آن که به نسل حاجت است برای بقای جنس آدمی، و آن جز به اجتماع مرد و زن و عشرت ایشان نباشد و دوم یاری دادن در مهیا کردن اسباب طعام و لباس و در پروردن فرزند و غیر آن، و او محتاج باشد. به آلت ها و برای آلت، آهنگر درودگر باید طعام به آس کنند و پزنده محتاج باشد و همچنین تنها لباس را چگونه حاصل کند؟ و او محتاج باشد به کشتن پنبه و آلات بافتن و دوختن و کارهای بسیار. پس برای آن «تنها زیستن آدمی» ممتنع شد و حاجت افتاد به اجتماعات».
اصولا همیاری امر تازه ای نیست و زاییده عصر و زمان خاصی نمی باشد،‌ منتها در هر دوره ای به نحوی خاص و منطبق با مقتضیات آن دوره آشكار گردیده است.(همان 11).
به طور کلی، می توان گفت همیاری و تعاون پدیده جدیدی نبوده و دارای سابقة بسیار طولانی است و در دوره های مختلف زندگی انسانی همیشه به عنوان راه و وسیله مناسبی برای رفع مشکلات و حل مسائل که او در مقابل خود داشته است، مورد استفادة او قرار گرفته و در آینده نیز از آن سود خواهد برد.
پدیده همیاری امری است که در هر جامعه انسانی می توان آن را دید از جوامع ابتدایی گرفته تا جوامع امروزی و پیشرفته، در اصل در هر جایی انسانی زندگی می کند همیاری و همکاری نیز مشاهده می شود. برای مثال می توان به واره پرداخت. و حتی دکتر مرتضی فرهادی برای نخستین بار به واره در برخی روستاهای کمره برخورد، تصور می کرد که با رسمی کاملاَ محلی برخورده کرده است. ولی بعداً هنگامیکه واره را در روستاهای اراک، الیگودرز، گلپایگان و خوانسار نیز یافت اندیشید که با رسمی ناحیه ای روبروست؛ اما به تدریج دانست که واره در شهرستانها و استانهای دیگر با تفاوت های جزئی در نام و شیوه اندازه گیری و غیره وجود دارد، بالاخره دریافت که واره در افغانستان در تاجیکستان و جمهوری آذربایجان نیز وجود داشته است.اکنون اگر کسی این داستان را پی بگیرد، ممکن است در گذشته یاحتی امروز در جاهای دیگر جهان خود یا بقایای آن را باز یابد .
با توجه به این مثال به همگانی و همه جایی بودن پدیده همیاری نیز می توان پی برد و اینکه این پدیده مختص به شهری و روستایی خاص نمی باشد. بلکه رسم واره که یک نوع همیاری است را می توان در ایران و افغانستان و جاهای دیگر دید. و همینطور این امکان وجود دارد که در ایران زودتر از افغانستان و در افغانستان زودتر از تاجیکستان به وجود آمده باشد و این امر بستگی دارد که چه زمانی در آن مکان نیاز به این رسم شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبانی نظری هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) اینترنتی +docx

دوشنبه 25 دی 1396
23:29
جان

مبانی نظری هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) اینترنتی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 37 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) اینترنتی


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


2-1- مقدمه 12
2-2- تعریف مفاهیم 13
2-3- هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) اینترنتی 15
2-4- تاریخچه پورنوگرافی 16
2-5- ابعاد هرزه نگاری اینترنتی 16
2-6- انواع هرزه‌نگاری 17
2-7- ویژگیهای پورنوگرافی 18
2-8- اشکال گوناگون عرضه آثار پورنوگرافیک 18
2-9- هرزه‌نگاری در اینترنت 19
2-10- شیوع استفاده از هرزه‌نگاری اینترنتی 20
2-11- تأثیرات هرزه‌نگاری 20
2-12- تأثیر هرزه‌نگاری بر توسعه بیماری روانی - جنسی 21
2-13- تأثیر هرزه‌نگاری بر نگرش‌ها، رفتارها و ارزش‌های فرد 22
2-14- اشکال متعدد انحطاط 23
2-15- اعتیاد به هرزه‌نگاری اینترنتی 23
2-16- مزاحمت اینترنتی 24
2-17-ادبیات نظری 25
2-18-نظریه ها 25
2-18-1-نظریه‌های انحرافات جنسی 25
2-18-2-نظریه‌های پورنوگرافی (هرزه‌نگاری) 27
2-18-2-1-نظریه معاشرت ناهمگون 28
2-18-3-نظریه مربوط به اینترنت 28
2-19- پیشینه تحقیق 32
2-19-1-پیشینه داخلی تحقیق 32
2-19-2-پیشینه خارجی 34
2-20- فرضیات تحقیق 35

-1- مقدمه
اینترنت بزرگترین فن‌آوری ارتباطی رایانه‌ای است كه تاكنون به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا شده است. وابستگی نسبی فعالیت‌های بشری به اینترنت در مقیاس جهانی از آغاز دوران تاریخی جدید در عرصه‌های گوناگون دانش و فن حكایت می‌كند. رشد روزافزون اینترنت اهمیت و فواید غیر قابل انكاری دارد. امروزه استفاده از اینترنت جزء سبك زندگی افراد شده، نوع استفاده، تعیین كننده‌ی مفید یا مضر بودن آن است.
بی‌بهره بودن از فن‌آوری ارتباطی مدرن همچون اینترنت و جلوگیری از ورود آن به كشور ممكن و معقول نیست، زیرا سبب محروم ماندن از روند فراگیر دانسته‌ها و اخبار و عقب ماندن از پیشرفت می‌شود. با این حال بهره گیری خارج از چهارچوب از این فن‌آوری نیز می‌تواند آسیب‌های اخلاقی و فرهنگی به كشورمان وارد سازد . از این رو باید با جهت دهی اخلاقی به پدیده جهانی اینترنت هم از جنبه‌های مثبت آن سود جست و هم خود و كشور را از آسیب‌های آن ایمن ساخت.
آنچه امروزه به عنوان یكی از آسیب‌های فن‌آوری اطلاعات اینترنتی به شمار می‌آید، استفاده‌های ضد فرهنگی و ضد اخلاقی از این فضای ارتباطی است. ابر قدرت‌های استكباری با هدایت سیستم جهانی اینترنت با هدف تضعیف باورهای مذهبی، فروپاشی و نفی هویت ملی و مذهبی، ایجاد گسستگی تاریخی و گسترش بی‌رویه انحراف و تباهی نسل جوان از راه‌های گوناگون كشور ما را آماج حمله‌های الكترونیكی خود قرار می‌دهند تا به هدف‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خود برسند. از این رو لازم است تا با درایت و حسن انتخاب از فضاهای سالم این پدیده جهانی برای دریافت اطلاعات، صحیح و مناسب استفاده كرد و قربانی دسیسه‌های استعمار فرانو نگردیم. رسانه‌های جمعی از جمله اینترنت به سبب قدرت فراوان، گستره پوشش و كاركردهای متنوعشان، در حوزه‌های اخلاق فردی و اجتماعی اثری عمیق و انكار ناپذیر بر جا می‌گذارند. دانشمندان علوم اجتماعی، این رسانه‌ها را در ردیف عوامل اجتماعی كردن و شكل دادن شخصیت افراد جامعه می‌خوانند و بر این باورند كه رسانه‌های جمعی می‌توانند، هنجارهای اجتماعی را تقویت یا تضعیف سازند.
2-2- تعریف مفاهیم
هرزه‌نگاری: كلمه هرزه‌نگاری از كلمات یونانی graphia porno اخذ شده كه به معنای « توصیف فعالیت روسپی‌ها» است و از لحاظ عرف عمومی به معنای مطالبی است كه از لحاظ جنسی آشكار هستند و به قصد تحریك جنسی ارائه می‌شوند . علی رغم تعریف فرهنگی- ادبی صحیح آن، هرزه‌نگاری به طور كلی با هر چیزی كه رفتار جنسی را نشان می‌دهد و علت هیجانات جنسی است، شناخته می‌شود.
اعتیاد جنسی: اصطلاح اعتیاد جنسی برای نخستین بار در دهه‌ی 1980 میلادی مطرح شد. این واژه برای توصیف حالت افرادی به كار می‌رود كه به طور وسواس‌گونه در پی تجارب جنسی بوده و چنانچه نتوانند نیازشان را ارضا كنند، رفتارشان مختل می‌گردد. اعتیاد جنسی به معنای وابستگی روان‌شناختی، جسمی و وجود نشانه‌ و علائم محرومیت در صورت ناكامی رفتار است. اعتیاد جنسی به عدم توانایی در کنترل و یا به تعویق انداختن تمایلات و فعالیت‌های جنسی اطلاق می‌گردد.
ارتباطات: كلمه ارتباطات از لغت لاتین (commanicare) مشتق شده است كه این لغت در زبان لاتین به معنای عمومی كردن و یا به عبارت دیگر در معرض عموم قرار دادن است. این به این معنی است كه مفهومی كه از درون فردی برخاسته است و به میان دیگران راه یافته و همان طور به دیگران انتقال یافته است.
هویت اجتماعی: (socialidentity) بر خلاف هویت فردی احساس افراد از خود به عنوان عضوی از گروه است كه غالباً بر اساس احساسات یا ادراك آنها از عضو گروه بودن است بر فعالیت واقعی گروه.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


[ بازدید : 76 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

مجتمعات مسکونی در ایران (شهرسازی)

دوشنبه 25 دی 1396
23:29
جان

دسته بندیشهرسازی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات26
حجم فایل16 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

ب)مطالعات تطبیقی (مجتمع‌های مسکونی در ایران)

در این قسمت به بررسی‌4 مجتمع مسکونی در سطح شهر مشهد می پردازیم که انتخاب این مجتمع‌ها به علت شباهت در فرم بافت بلوکها و تعداد واحدها می‌باشد.

1- مجتمع مسکونی 512 دستگاه:

علت انتخاب : این مجموعه به سه دلیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به لحاظ تعداد طبقات و تعداد واحدها در هر طبقه و افراد بلوکها می‌تواند کمک خوبی برای پروژه‌ طراحی باشد.

یکی از محدود مجتمعهایی است که مشارکت ساکنین در بهبود شرایط زیست محیطی بصورتی قوی و مثبت تاثیر گذار بوده است

همچنین در این مجتمع میزان تغییرات ایجاد شده در واحد مسکونی و محیط اطراف در جهت انطباق با شرایط زیستی خانوار ، نمود چشمگیری می‌یابد و از این جهت نیز می‌تواند مورد بررسی و تحلیل واقع شود.

1- بررسی ویژگیهای کالبدی – فضایی مجموعه:

ساخت مجتمع‌ 512 دستگاه در سال 1356 شروع شد که وقوع انقلاب اسلامی موجب ایجاد وقفه‌ای در عملیات احداث آن گشت تا اینکه بالاخره در سال 1363 به بهره‌برداری رسید. زمین مجموعه متعلق به آستان قدس می‌باشد ساکنان آن در ابتدا خانواده‌های کارمندان بوده‌اند که در طی زمان و با نقل مکان عده‌ای از آنان، بافت جمعیتی مجتمع دستخوش تغییراتی گشته است. اما همچنان بافت غالب مجتمع از طبقه کارمندان دولت و فرهنگیان هستند.

مجتمع در منطقه‌ای با تراکم زیاد واقع است. همجواریهای بافت بلافصل مجتمع اغلب مجموعه‌های مسکونی هستند. چنانکه در شرق آن مجتمع مسکونی 600 دستگاه در شمال آن مجتمع آپارتمانی خیام قرار دارند. همچنین درغرب مجتمع بافت اداری حاشیه خیام شامل اداراتی نظیر جهاد کشاورزی مدیریت شهری شهردایر مشهد و ... وجود دارند.

ورودی اصلی مجموعه از بلوار وحدت در جنوب سایت می‌باشد و از محورهای شریانی در بافت پیرامونی آن می توان به بلوار فردوسی ، بلوار خیام و نیز بلوار فردوسی ،‌بلوار خیام و نیز بلوار شهید صادقی (بلوار سازمان آب)‌ اشاره کرد.

مساحت سایت آن در حدود 5/10 هکتار (105960 متر مربع) می‌باشد که سطح اشغال مسکونی در همکف 14592 متر بوده و 90000 متر مربع به فضای باز مجتمع تعلق دارد . مراکز عمومی و خدمات شهری آن بسیار ناقص است و با آنکه زمین مدرسه و پارک و بخش ورزشی در طرح مجموعه پیش بینی شده است. لیکن هنوز احداث نشده‌اند. فضای تجاری برای مجموعه در طرح اولیه در حاشیه بلوار وحدت و ابتدای سایت در نظر گرفته شده بود که در طرح نهایی حذف گشته

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کف پوش (شهرسازی)

دوشنبه 25 دی 1396
23:28
جان

دسته بندیشهرسازی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات4
حجم فایل4 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

كلیه عناصری كه در كف پیاده راهها كار گذاشته می شوند، باید با كف معبر هم تراز باشد. ( دریچه های كانال تاسیسات شهری ، جدول دور باغچه و ....)

در نصب قطعات كف پوش ( انواع خشكه چینی ) و اجزاء دیگر الحاقی به كف (دریچه های تاسیساتی و ...) كیفیت اجزاء باید طوری باشد كه هیچكدام از قطعات لق نباشد.

حداكثر شیب طولی در پیاده راه 4 درصد می باشد .

كلیه چوبهای روباز در پیاده راه و مبادی ورودی آن می بایستی سرپوشیده شوند.

اجرای كف پیاده راه می بایست همواره و برای حركت پیاده ، بالاخص بانوان ( با كفش پاشنه بلند ) راحت باشد.

پیش بینی تمهیدات لازم برای دسترسی معلولین به فضای پیاده راه الزامی است.

ایجاد نوارها و علائم بساوایی قابل تشخصیص برای نابینایان قبل از هر گونه اختلاف سطح ، یا محل اتصال به شبكه ، در پیاده راه الزامی است.

مضمون طراحی تجهیزات خیابانی بخشی از مضمون كلی طراحی شهری باشد، به شهر انسجام و وضوح می بخشد و مطلوب تر است. بنابراین، عناصر تجهیزات خیابانی را نباید به صورت منفرد و مجزا مورد بررسی و مشاهده قرار داد، بلكه باید آنها را به عنوان بخشی از یك سیستم هماهنگ تجهیزات خیابانی نگریست كه در آن همه اجزا بطور هماهنگ مورد توجه قرار می گیرند و ارتباط مناسبی با ساختمان های پیرامون خود برقرار می سازند. از این رو، حتی در طراحی كوچك ترین عناصر خیابانی ، نباید منظره كلی و فراگیر را فراموش كرد.

4-1- سنگ فروشی ( كف پوش)

مفهوم طراحی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبانی نظری جنبش های اجتماعی, دیدگاههای نظری تکنولوژی ارتباطی +docx

دوشنبه 25 دی 1396
23:28
جان

مبانی نظری جنبش های اجتماعی, دیدگاههای نظری تکنولوژی ارتباطی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 571 کیلو بایت

تعداد صفحات : 98

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری جنبش های اجتماعی, دیدگاههای نظری تکنولوژی ارتباطی


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری



مقدمه ............................................................................................................................................ 12
2-1- پیشینه تحقیق..................................................................................................................... 12
2-1-1- مقالاتداخلی............................................................................................................... 12
2-1-2- مقالات خارجی............................................................................................................ 25
2-2- مروری بر نظریات جنبش های اجتماعی ......................................................................... 39
2-2-1- نیل اسملسر .................................................................................................................. 41
2-2-2- آلن تورن ...................................................................................................................... 42
2-2-3- تدااسکاکپول ................................................................................................................. 43
2-2-4- هانا آرنت....................................................................................................................... 44
2-2-5- ملوچی .......................................................................................................................... 44
2-2-6- ماریو دیانی ................................................................................................................... 44
2-2-7- گی روشه ...................................................................................................................... 45
2-2-8-دوناتلا دلاپورتا و ماریو دیانی ........................................................................................ 46
2-2-9- چارلز تیلی .................................................................................................................... 47
2-2-10- ویژگی های جنبش اجتماعی ..................................................................................... 54
2-2-11- انواع جنبش های اجتماعی ........................................................................................ 56
2-2-12- مراحل جنبش های اجتماعی ..................................................................................... 59
2-2-13- کارکرد های جنبش اجتماعی .................................................................................... 60
2-2-14- استراتژی های جنبش اجتماعی ................................................................................. 61
2-3- مروری بر دیدگاههای نظری تکنولوژی ارتباطی ( اینترنت و تاثیر اجتماعی آن ) ............ 62
2-3-1- نقش اینترنت در جنبش های اجتماعی ........................................................................ 66
2-3-2- تاریجچه شکل گیری اینترنت و شبکه های اجتماعی ................................................. 73
2-3-3- ساختار شبکه های اجتماعی......................................................................................... 76
2-3-4- پیشرفت های مهم در شبکه های اجتماعی .................................................................. 77
2-3-5- کارکرد های شبکه های اجتماعی ................................................................................ 79
2-3-6- شبکه های اجتماعی و دیپلماسی دیجیتال ............................................................................. 80
2-3-7- اهمیت شبکه های اجتماعی درشکل گیری جنبش ها در جهان امروز ................................ 82
2-5- چارچوب نظری ........................................................................................................................ 82
2-6- مدل نظری تحقیق ..................................................................................................................... 83
2-6-1- مدل نظری نیل اسملسر ......................................................................................................... 84
2-6-2- مدل نظری آلن تورن ............................................................................................................. 85
2-6-3- مدل نظری چارلز تیلی .......................................................................................................... 86
2-7- فرضیات تحقیق .......................................................................................................................... 94






مقدمه :
این فصل را با پیشینه تحقیق و بحث در باره موضوع مورد نظر که شخصیت های مختلف داخلی و خارجی در مورد آن مقالاتی به چاپ رسانده اند آغاز نموده سپس مروری بر نظریات جنبش های اجتماعی داشته و دید گاههای نظریه پردازانی که برنقش اینترنت و تاثیر اجتماعی آن مطالبی ارائه کرده اند را مطرح می نماییم و چارچوب نظری تحقیق را براساس نظریات گفته شده مشخص نموده ومدل نظری ، قضایای نظری و فرضیات تحقیق را از آنها استخراج می نماییم در انتهای فصل به تعاریف اصطلاحات و مفاهیم موجود می پردازیم .
1-2- پیشینه تحقیق
با توجه به جدید بودن موضوع و اینکه این انقلاب به ثبات لازم نرسیده است . کار های محدودی در این زمینه صورت گرفته است . می توان آنها را به دو گروه مقالات خارجی و مقالات داخلی تقسیم بندی نمود و با ذکر این موضوع که اکثریت این مقالات در روز نامه ها و و بلاگ های خبر تحلیلی و فیلم های مستند و مصاحبه با اشخاص دانشگاهی و متخصص در مسائل سیاسی مطرح شده است نام برد . بنابراین در ذیل به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد .

1-1-2-مقالات داخلی
1. مقاله مهدی خلفخانی، (1390 ) ، با عنوان « شبکه ای شدن مدنی درفضای سایبری وتاثیر آن برجنبش های نوین اجتماعی درخاورمیانه » ،چاپ شده در فصلنامه مطالعات سیاسی می باشد. ایشان به بررسی نقش گسترده ای که اینترنت و فضای سایبری در تحولات سیاسی و قابلیت های این فضا برای پیشبرد جنبش های اجتماعی در برخی از کشور های خاور میانه داشته است پرداخته ونشان می دهند که فضای سایبری و قابلیت های فن آورانه این فضا به وسیله فعالان اجتماعی برای پیشبرد اهداف اساسی جنبش ها و برای تامین اهدافشان مورد استفاده قرار می گیرند و چگونه ساختار های فرصت ایجاد شده در فضای سایبربه شبکه ای شدن مدنی جنبش های اجتماعی کمک خواهد نمود ؟ همچنین ساختار های فرصت ایجاد شده در نتیجه فرصت های دیجیتالی ، می توانند منجر به ایجاد حوزه عمومی جدیدی برای راهبری جنبش های اجتماعی دیجیتالی گردند . ایشا ن با توجه به مطالبی که در این مقاله مطرح می نمایند به نتایجی که در ذیل آورده می شود می رسند :
اینترنت به عنوان وسیله ای برای طرح گفتمان های ضد حکومتی و هژمونیک گردید .
اینترنت ابزاری نوین برای ارائه بدیل های جدید فرهنگی و اید ئولوژیک شده است .
از طریق اینترنت ، رهبران جنبش ها توانستند کمپینگ گسترده ای را براه اندازند .
از طریق قابلیت های فضای سایبری رهبران جنبش شبکه های ملی و بین المللی را به هم پیوند داده وبرای موفقیت جنبش بکار گرفتند . و.....
2. سید محمد صادق لواسانی، ( 1390) ، مقاله ای تحت عنوان « انقلاب تونس چگونه آغاز شد ؟ » دارند و می نویسد . افزایش روز افزون فساد، تورم و بیكاری باعث احساس سرخوردگی مردم تونس و شروع اعتراضات در جنوب غرب این كشور شده و مردم به این نتیجه رسیدند كه دولت تونس دزدی‌های زیادی انجام داده است. این اعتراضات صورت گرفته در پایتخت حقیقتا ناخود آگاه رخ داد اما با وجود این، با اندكی سازمان دهی و خرد شركت كنندگان در اعتراضات، خود مرحله ای از سازماندهی را به وجود آورد. در این انقلاب، بخش هایی از مردم تشكیل دهنده اعتراضات یا لیدرهای آن ها از طریق اینترنت اطلاع رسانی و تبادل نظر می كردند و اصولا سازماندهی اعتراضات در اینترنت صورت می گرفت.انقلاب تونس هیچ رهبری نداشت، هیچ حزب یا گروهی آن را هدایت نمی كرد و این، خود مردم بودند كه از طریق رسانه های نوین و در رأس آنها اینترنت به سازماندهی و مدیریت جریان اعتراضات اقدام می كردند.
3. سید حسین اطهری ، (1385 )، و مقاله ای در خصوص« مدرنیته و جنبش های اجتماعی» دارند.و در بخشی از آن به تاثیر عواملی كه باعث پویایی و ایجاد جنبش های جدیداجتماعی می شوند را در سه عامل مهم و تاثیر گذار مورد مطالعه قرار می دهد این سه عامل عبارتنداز:
1ـ دخالت دولت در حوزه های مختلف اجتماعی 2ـ توسعه صنعت شناخت 3ـ گسترش رسانه های جمعی
4. حسن احمدیان ،( 1390 ) ، مقاله ای تحت عنوان« انقلاب تونس زمینه ها و پیامد ها » دارند و معتقد است که در این انقلاب ، پنج یافتة عمده مطرح می‌شود: سقوط بن‌علی و پیش رفتن مطالبات مردمی در جهت تغییر، بدان معنا بود که حاکمیت سلب شدة مردم تونس به آنها بازگشت و تونسی‌ها قدرت خود را در ایجاد تغییر باور کردند. بدین ترتیب امکان اعادة نظام حزب واحد و رهبری یک دیکتاتور به هیچ وجه وجود ندارد. البته این نکته به معنای حاکم شدن حتمی نظام دموکراتیک نیست بلکه به معنای آن است که اوضاع تونس به هر سمت که پیش برود، به هیچ وجه به عقب و سبک دیکتاتوری بن‌علی باز نخواهد گشت. نکته دوم آنکه حرکت تونس به سمت دموکراسی و حکومت قانون با وقوع انقلاب آغاز شد. با این حال، این کشور همچنان راه درازی تا استقرار یک نظام دموکراتیک در پیش دارد. انقلاب تونس نوعی خود باوری در ملت‌های منطقه به وجود آورد؛ ملت‌هایی که از ترس سرکوب و نه از سر میل به دیکتاتوری‌های منطقه تن داده‌اند. به نظر می‌رسد انقلاب تونس آغاز موجی باشد که به شورش‌های فراگیر در سراسر منطقه خواهد انجامید؛ لذا این دوره را می‌توان آغاز «بهار عربی» نامید؛ دوره‌ای که ملت‌ها برای کنار زدن دیکتاتوری‌ها قیام می‌کنند و نظام‌های دموکراتیک بر پا می‌کنند. آغاز این دوره را در الجزایر، مصر، ‌اردن و یمن شاهد بودیم. به همان نسبت که انقلاب تونس ملت‌های منطقه را مصمم‌تر کرد، نظام‌های حاکم در این منطقه را بیمناک ساخت. در واقع، این انقلاب که یکی از پلیسی‌ترین نظام‌های منطقه را ریشه کن ساخت، به خوبی به دیکتاتوری‌های منطقه این نکته را تفهیم کرد که با زور نمی‌توان حکومت ابدی داشت. انقلاب تونس در نهایت الگویی نوین در منطقه مطرح ساخت. در این الگو شاید برای اولین بار مردم منطقه علت بدبختی‌ها و فلاکت خود را نه دشمن خارجی و دخالت غربی در کشورشان بلکه خودکامگی و فساد نخبگان حاکم بر کشور دانسته و علیه آن شوریدند. در این معنا تونسی‌ها الگوی بسیار مناسبی برای مبارزة مردم منطقه با دشمن اصلی آزادی‌ها و زندگی عزتمند خود مطرح ساختند؛ الگویی که می‌تواند «نظام نوین منطقه‌ای» را شکل دهد.
5. علیرضا خراسانی ، (1389 ) ، مقاله ای در زمینه اینترنت و شورش در ممالک عربی خاورمیانه و شمال افریقا ، اینفوگراف دارندو می نویسند . جنبش های مدنی در کشورهای عربی خاورمیانه و شمال افریقا فرصت تازه ای را در اختیار محققان قرار داده تا رابطه میان جوانان و استفاده خبری از اینترنت را در این کشورها هنگام بروز شورش بررسی کنند. و معتقد است «در اینکه از روی متوسط سن کشورهای مذکور می توان حدس زد که همگی جوان بوده و شور و نشاط جوانی دارند، شکی نیست. از سوی دیگر تعداد کاربران اینترنت نیز حاکی از وجود نسل جدیدی است که از ابزار مدرن بهره می گیرند. اما رابطه میان تعداد کاربران اینترنت که فقیر بوده و یا بیکار هستند چندان مشخص نیست اما می توان روی فاکتور دومی یعنی کاربران بیکار اینترنتی تاکید گذاشت. بدین معنی که اینترنت برای نسل جوان فارغ التحصیل و جویای کار وسیله مناسبی است که شبکه های اجتماعی در این میان می تواند این نوع کاربران را اغناء اطلاعاتی کرده و یا تشنه بودن مانند سایر کاربران غربی کند. چیزی که برای کاربران کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا تبدیل به رویا شده و فشار دیکتاتوری های سنتی تحت حکومتهایی مانند بن علی و مبارک و ... روند تغییرات را در این کشورها شتاب بیشتری می بخشد.»
6. فاطمه الوندی، (1390 ) ، مقاله ای تحت عنوان« غلبه شبکه های اجتماعی بر رسانه های حکومتی درتحولات اخیرجهان عرب» دارندکه معتقد است : شبکه های اجتماعی و اینترنتی غیر رسمی نقش پررنگی در وقوع و هدایت اعتراضات مردمی ایفا کرده اند. استفاده از این ابزار به رغم اقدام های محدود کننده نسبت به دسترسی کاربران از سوی دولت های عربی از اجزاء تاثیر گذار در شکل گیری روند مخالفت های ضد دولتی بوده است. پس از تحولات صورت گرفته در نظام های سیاسی تونس و مصر؛ دیگر نظام های سیاسی منطقه شمال آفریقا و خلیج فارس از جمله کشورهای لیبی، اردن، عربستان، یمن، بحرین، الجزایر و ... نیز خواستار اصلاحات در ساختار سیاسی و روند دموکراسی در کشورهایشان شدند. که این خواسته منجر به شکل گیری جنبش های اعتراضی محدود یا گسترده علیه نظام حاکم در آن کشورها شد. آنچه در این تحولات انکار ناپذیر بود تاثیر رسانه های ارتباط جمعی و اینترنت و بخصوص شبکه های اجتماعی از جمله توئیتر و فیس بوک در اطلاع رسانی سریع و گسترده و گسترش سریع این تحولات در کشورهای منطقه بود. با وجود قطعی گسترده یا کندی سرعت اینترنت، تلفن همراه و سامانه ارسال پیام کوتاه، در بعضی از کشورها باز هم تحولات منطقه سریعاً از طریق اینترنت و شبکه های خبری، اطلاع رسانی و برنامه ریزی ها جهت تجمعات اعتراضی و راهپیمایی ها بخصوص توسط کاربران شبکه های اجتماعی در توئیتر و فیس بوک صورت گرفته و این موضوع، نشان دهنده نقش ابزارهای جدید در تحولات سیاسی و حتی اجتماعی میباشد. در واقع این ابزار های تازه به طور همزمان چندین نقش را ایفا می کنند.
7. عبد الامیر نبوی ،(1390 ) ، مقاله ای تحت عنوان « گسترش اینترنت از عوامل تحولات کشور های عربی » ارائه دادند که معتقد است : تحولات خاورمیانه عربی بیشتر یك پدیده سیاسی و اقتصادی است كه به لحاظ سیاسی عمده این كشورها، كشورهای سركوبگری هستند و با وجود ظواهر دموكراتیك، ماهیت قدرت در آنجا استبدادی است. همچنین وضعیت وخیمی به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در این کشور ها وجود داشته و تنها چیزی كه در این بین مثبت بود گسترش ارتباطات و دسترسی به اینترنت و ماهواره بود كه به ضرر حكام تمام شد و پدیده‌ای كه در خاورمیانه عربی راه افتاد و همچنان ادامه خواهد داشت و آثار آن تا دهه‌ها بعد نقشه منطقه را حتی به لحاظ سیاسی دچار دگرگونی می‌كند یك پدیده اقتصادی، سیاسی و اجتماعی محسوب می شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

كاخ ها و عمارت ها (شهرسازی)

دوشنبه 25 دی 1396
23:28
جان

دسته بندیشهرسازی
فرمت فایلdoc
تعداد صفحات36
حجم فایل23 کیلو بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

بناها و یادمان های تاریخی

كاخ ها و عمارت ها

سر در عالی قاپو

یكی از بناهای مهم دوره صفویه در قزوین «حیاط نادری» با عمارت ها و باغ های بسیار زیبا بوده است. این مجموعه هفت در داشته است كه یكی از آن ها را عالی قاپو می نامیدند. از درهای آن جز در عالی قاپو، اثری باقی نمانده است.

این بنا درگاه بلندی دارد كه به خیابان شهدای قزوین مشرف است. این در به هشتی بزرگی متصل است و در داخل، در دو طرف آن دو اتاق وجود دارد كه جایگاه دربانان بوده است. راهرو طبقه دوم بنا نیز از همین اتاق ها می گذشته است. در سمت غرب این در، سه اتاق طولانی پهلوی هم در اتاق ها در دوره قاجاریه به قرائت خانه و دیگری به چای خانه و دیگری به چای خانه تبدیل شد. اكنون تمام اتاق ها متعلق به چای خانه است. در طرف شرقی بنا، بعدها، مدرسه ای ساخته شد. این قسمت نیز در گذشته مانند طرف غربی، جایگاه قراولان و نگهبانان بوده است. جلو در عالی قاپو جلوخانی است كه در دو طرف آن دو سكوی پهن با سنگ ساخته شده است.

از اره های سردر، با كاشی پوشیده شده اند و بقیه سر در با گچ پوشیده شده است. در قسمت میانی سر در و بالای در، كتیبه ای به خط ثلث جلی به قلم علی رضا عباسی- نقاش معروف- در كاشی معرق نوشته شده است. بالای كتیبه در وسط سر در، پنجره مشبك بزرگی از كاشی معرق نوشته شده است. بالای كتیبه، در وسط سردر، پنجره مشبك بزرگی از كاشی معرق دورو قرار دارد نظیر آن را در دیوار شمالی نیز كار گذاشته اند. یكی از پنجره ها به خیابان شهدا و دیگری به حیاط شهربانی كنونی گشوده می شود. امروزه سر در عالی قاپو و حیاط و ساختمان های شمالی آن، از محل اداره شهربانی قزوین است.

عمارت چهل ستون

این بنای تاریخی كه یادگاری از دوران صفویه است، در وسط یك باغ قرار گرفته است. این بنا در دو طبقه ساخته شده و تالار بزرگی دارد و در روزگار رونق، دارای درهای خاتم كاری، راهروهایی با تزئینات نقاشی، كاشی كاری و طلا كاری جالب بوده است كه به مرور زمان، این تزئینات از بین رفته و یا زیبایی اولیه خود را از دست داده است.

قطعه های تاریخی

در نقاط مختلف استان قزوین، قلعه های متعددی وجود دارد كه برجسته ترین آن ها قلعه الموت است كه با جنبش سیاسی و دینی حسن صباح ارتباط مستقیم دارد. در زیر، به معرفی مهم ترین قلعه های محدوده استان قزوین می پردازیم:

قلعه الموت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود


[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبانی نظری تعریف و مفاهیم گردشگری, سازمان جهانی گردشگری, مدیریت گردشگری, گردشگری فرهنگی +docx

دوشنبه 25 دی 1396
23:28
جان

مبانی نظری تعریف و مفاهیم گردشگری, سازمان جهانی گردشگری, مدیریت گردشگری, گردشگری فرهنگی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 268 کیلو بایت

تعداد صفحات : 82

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری , تعریف و مفاهیم گردشگری, سازمان جهانی گردشگری, مدیریت گردشگری, گردشگری فرهنگی


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


مطالعات نظری....................................................................................................................16
پیشینه گردشگری در جهان..................................................................................................16
پیشینه گردشگری در ایران....................................................................................................19
تعریف و مفاهیم گردشگری................................................................................................20
سازمان جهانی گردشگری....................................................................................................22
مدیریت گردشگری..............................................................................................................27
انواع گردشگری...................................................................................................................30
گردشگری فرهنگی.............................................................................................................33
پیشینه گردشگری فرهنگی...................................................................................................34
تعریف گردشگر فرهنگی....................................................................................................36
اهمیت گردشگری فرهنگی.................................................................................................37
اهداف گردشگری فرهنگی.................................................................................................47
آثار گردشگری فرهنگی .....................................................................................................52
درك مردم‌شناسی گردشگری..............................................................................................54







ادبیات تحقیق
مطالعات نظری:
1-1- پیشینه گردشگری در جهان:
1-1-1- دوران باستان
گردشگری در طول تاریخ همواره مورد توجه بوده است. به همین منظور حکومت‌ها از آن پشتیبانی وحمایت می‌كردند، احداث جاده‌ها و كاروان‌سراها به منظور توسعه گردشگری و مسافرت بوده و حکومت‌های قدرتمند دوران باستان چون ایران، چین و روم هر كدام در این زمینه گام‌های استواری را برداشته‌اند، گرچه مسافرت‌های دنیای باستان را نمی‌توان به شكل گردشگری امروزی دانست. برگزاری مراسم مذهبی در مكان‌های مقدس مهم‌ترین عامل سفر بوده است و زیگورات‌ها و معابد، از دور دست‌ها مردم را برای زیارت جذب می‌كردند. (چاك، وای. گی. 1377، ص37(

1-1-2- قرون وسطی
سال‌های میان قرن پنجم تا چهاردهم میلادی دوران قرون وسطی را تشکیل می‌دهد. در این دوره مسافرت و تجارت رونق خود را از دست داد زیرا جاده‌ها تقریباً از بین رفته و شرایط مسافرت بسیار مشكل و خطرناك شده بود، در طی این دوره كلیساهای مسیحی نخستین انگیزه را برای مسافرت به وجود آوردند زیرا صومعه‌های زیادی در نقاط مختلف پراكنده بوده و راهبان و كشیشان مسیحی مردم را به زیارت این مكان‌ها تشویق می‌كردند. در این زمان مسیحیان بیشتر به بیت‌المقدس و روم مسافرت می‌كردند و با وجود این كه این مسافرت‌ها اساس و رنگ مذهبی داشت، مسافرت‌های تفریحی و اجتماعی هم محسوب می‌شد. در نیمه دوم سده سیزدهم، ماركوپولو از اروپا به آسیا سفر كرد. نخستین سند در مورد مسافرت‌های دسته جمعی (كاروان‌های زیارتی) مربوط به سده پانزده است كه در ونیز این كاروان‌های زیارتی مردم را به بیت‌المقدس می‌بردند.(چاك، 1377، ص 38).



1-1-3- رنسانس
دوره رنسانس از سده چهاردهم تا هفده میلادی را شامل می‌شود. در این دوره بیشترین هدف مسافرت كسب دانش و تجربه آموزی بود. بیشتر سفرهای باستان‌شناختی و فرهنگی كه با هدف پی بردن به ریشه فرهنگ‌ها و ملیت‌ها صورت می‌گیرد، در این دوره اتفاق افتاده است. با شروع گردشگری فرهنگی و آگاهانه در این دوره است كه علم باستان‌شناسی بنیان نهاده می‌شود. و تاریخ نگاری بر پایه اسناد و مدارك باستان‌شناختی پایه‌گذاری می‌شود. در این دوره خود آگاهی تاریخی و انگیزه یافتن هویت، مردمان مغرب زمین را به شرق كشاند تا بلكه بتوانند هویت و شناسنامه خود را در خرابه‌های بجا مانده از شرق جستجو كنند.(ویکی پدیا)
1-1-4- انقلاب صنعتی و بعد از آن
انقلاب صنعتی كه دورهای میان سالهای 1759 تا 1850 بود پایه و اساس گردش‌های دسته جمعی را بنیان نهاد (دیبایی، 1371: 80). و باعث تغییرات عمیق اقتصادی و اجتماعی شد. با پدید آمدن ماشین‌ها، قطار و كشتی‌های كه با نیروی بخار كار می‌كردند، تغییرات اجتماعی به تغییر مشاغل منجر شد كه افزایش طبقات مرفه اجتماعی را به صورت نسبی به دنبال داشت و این طبقه توان بیشتری یافت تا بیشتر به تفریح و مسافرت برود.
در پنجاه سال اخیر، گردشگری به پدیده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شگفتی تبدیل شده است. بزرگی این پدیده را می‌توان در نرخ رشد متوسط چهار و نیم درصد تعداد كل گردشگران بین‌المللی كه بنابر آمار WTO از 750 میلیون نفر در سال 1995 به 850 میلیون نفر در سال 2006 رسیده است، دریافت. بنابر پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری این تعداد تا سال 2010 به بیش از 937 میلیون نفر خواهد رسید و ده برابر این تعداد هم از مزایای گردشگری در كشورهایشان بهره خواهند برد.(سازمان جهانی گردشگری (wto)).
گردشگری در آینده در دو بعد ملی و بین‌المللی ادامه خواهد یافت. اهمیت گردشگری برای كشورها نقشی حیاتی ایفا می‌کند و از این به بعد هم، بیشتر نمود پیدا خواهد كرد. كشورها به خاطر اقتصاد و برای ارز خارجی و سرمایه گذاری خارجی و اشتغال به گردشگری اهمیت می‌دهند. گردشگری رتبه اول صنعت در «توافق كلی در تجارت و خدمات» خواهد بود..
سازمان جهانی گردشگری پیش‌بینی می‌نماید تا 2020 میزان گردشگران بین‌المللی در دنیا به رقم 6/1 میلیارد نفر برسد. چیزی كه باید مورد اهمیت و دقت نظر واقع شود، عدم توسعه گردشگری در ایران، با وجود پتانسیل‌های قوی طبیعی و فرهنگی و باستان‌شناختی است. در حال حاضر تحرك و پویایی خاصی در گردشگری ایران بچشم نمی‌خورد، همچنین استراتژی و هدف مشخصی هم برای آینده دیده نمی‌شود. به عقیده صاحب نظران این حوزه، گردشگری به تنهایی نمی‌تواند راه مطمئن خروج ایران اسلامی از بن‌بست‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد. بر اساس مطالعات نظری و میدانی و مصاحبه با گردشگران خارجی كه در سال 1380 صورت گرفته، به عوامل موثر در توسعه گردشگری در دنیا و موانع توسعة گردشگری در ایران، از نگاه گردشگران می‌پردازیم.(همان)
1-2- پیشینه گردشگری در ایران
مردمان پیش از تاریخ به دنبال یافتن غذا، پناهگاه‌ها و سكونت‌گاه‌های امن، همیشه در حال مسافرت بودند. در دوره‌های متاخرتر تبادلات تجاری كه حاصل مسافرت به نقاط دور دست بوده، امری اثبات شده است و در محوطه‌های باستان‌شناختی پیش از تاریخ نمونه‌های فراوانی از آثار بسیاری دیده شده كه بومی محل نبوده و از مكان‌های دیگر تجارت شده است. در گنج تپه در لایه D كه مربوط به هزاره هشتم قبل از میلاد است، صدف مربوط به شكم پای كه از خلیج فارس یا اقیانوس هند وارد شده بدست آمده است. در تپه علی كش دهلران كه مربوط به هزاره هفتم قبل از میلاد است وجود مهره‌های مس نشان می‌دهد كه از منطقه انارك یزد تجارت می‌شده است.باز وجود سنگ ابسیدین در علی كش در هزاره هفتم قبل از میلاد نشان می‌دهد كه احتمالاً از حوالی دریاچه وان از آناطولی وارد شده است. گردشگری برای ارتباط تجاری یا به هر مقصود دیگر همواره وجود داشته است و برای دوره آغاز تاریخی نیز می‌توان شاهد آورد از جمله در تپه گارای بین‌النهرین وجود سنگ لاجورد نشان می‌دهد كه از بدخشان ایران به آنجا برده شده است. (مجید زاده، 1366). در دوره‌های تاریخی نیز گردشگری همواره مورد توجه بوده، حکومت‌ها نیز از طریق ایجاد و احداث راه‌ها و كاروانسرها به تسهیل آن كمك می‌كردند، نمونه‌های چون جاده شاهی و ابریشم در دوره‌های مختلف تاریخی و احداث چاپارخانه‌ها از این موارد هستند، در دوره ساسانیان در دو نقش برجسته طاق بستان یك نوع گردشگری تفریحی و شكار وجود دارد.در دوران بعد از اسلام نخستین كسی از مغرب زمین به ایران سفر كرد و شرح مسافرت‌های خود را در سفرنامه‌ای به رشته تحریر درآورد «بنیامین تودولایی» اسپانیایی است، سپس ماركوپولو و ادریكس و جوزافا بار بارو به ترتیب در قرون سیزدهم، و چهاردهم و پانزدهم به ایران سفر كردند. از مشرق زمین «ابوالقاسم محمد بن حوقل بغدادی» و سپس «ابن بطوطه» به ایران آمدند و در سفرنامه‌های خود از دیدنی‌های ایران یاد كردند. در بین سال‌های (88- 1884) مادام دیولافوا و سایر باستان‌شناسان به ایران آمدند و در مورد آثار باستانی و تاریخی و سبك‌های معماری كتاب‌هایی نوشتند (دیبایی، 1371: 80).
بررسی اسناد نشان دهنده این هستند كه از (1357- 1301) به گردشگری در ایران توجه شده است. و در این مدت همچنین امكانات رفاهی و امنیتی تأسیس شده است. حتی وضعیت آب آشامیدنی مناطق و شهرها، راه‌ها و میهمان‌ خانه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. از جمله طرح‌ها و پیشنهادات ارایه شده در این اسناد، می‌توان طرح تأسیس سازمان راهنمای جهانگردان، اجرای طرح كاخ گلستان برای بازدید جهانگردان، طرح منطقه‌ای كرانه‌های دریای خزر، تأسیس سازمان توسعه جهانگردی، ایجاد دریاچه مصنوعی بین سی‌وسه پل و پل خواجوی اصفهان، اجرای طرح «ایرانوراما» برای ساخت ماكت آثار تاریخی در یكی از پارك‌های تهران و احداث تأسیسات پذیرایی در ارتفاعات شمال تهران اشاره كرد.(همان)
1-3- تعریف و مفاهیم گردشگری
1-3-1- تعریف گردشگری
در فرهنگ وبستر گردشگری به سفری اطلاق می‌گردد که در آن مسافرتی به مقصدی انجام می‌گیرد. سپس بازگشت به محل سکونت را دربردارد (وبستر، 1988: 1218). فرهنگ لانگمن گردشگری را به عنوان مسافرت و تفریح برای سرگرمی‌معنا کرده است (لانگمن، 1988: 1712). در فرهنگ لاروس نیز گردشگری به معنای مسافرت برای تفریح آمده است (لاروس، 1991: 3047).




1-3-2- اهمیت گردشگری
مسافرت عامل ارتباط و انتقال آگاهی و در نتیجه موجب ارتقاء آگاهی و بینش عمومی است و در غنی‌سازی فرهنگی ملت‌ها تاثیر زیادی دارد، و در رشد جهان بینی آن‌ها نقش مستقیم دارد. توجه به تمام ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام به موضوع سفر و سیاحت اهمیت موضوع را نشان می‌دهد و آیات و احادیث بی‌شماری آن را مورد توجه قرار داده‌اند كه از آن جمله است:
سیروا فی‌الارض فانظروا كیف بدأ الخلق (سوره عنكبوت- قسمتی از آیه 20)
انسان‌های آگاه، فرهیخته كه در طول زمان‌های گذشته سفر كرده‌اند، سفرنامه‌هایی را به یادگار گذاشته‌اند كه امروزه این سفرنامه‌ها منابع اصلی و معتبر در شناخت و ترسیم واقعی چهره، زمانهای گذشته محسوب می‌شوند. كه از آن جمله می‌توان ماركوپولو را نام برد كه ماجراهایش را در زمان سلطنت قوبیلای خان گزارش و مكتوب كرد (Encyclopedia Americana 1998, vol 126 p 87).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود


[ بازدید : 83 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به avadown است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]